Serveti Fünun şiiri Nasıl Ortaya çıktı
Tevfik Fikretin Balıkçılar şiiri gibi. İstanbulda Nikolaidisin çıkardığı fennî muhtevalı Servet gazetesinin ilâvesi şeklinde 27 Mart 1891den itibaren Ahmed İhsan Tokgöz tarafından yayımlanmaya başlanmış daha sonraki tarihlerde başta Edebiyât-ı.
Serveti Fünun döneminde şiir oldukça ön plana çıkmıştır.
Serveti fünun şiiri nasıl ortaya çıktı. Piyale isimli kitabının ön sözünde şiir hakkındaki görüşlerini ortaya koydu. Ses ve ahenk şiire bütünüyle egemen olur. Namık Kemalin oğlu Ali Ekrem başlangıçta hayali ön plana çıkararak ve kişisel duygularına yer vererek Servet-i Fünûn çizgisinde şiirler yazmakla birlikte İkinci Meşrutiyetten sonra yazdığı şiirlerinde Servet-i Fünûn çizgisinden uzaklaşır bir sorumluluk duygusuyla şiirler yazdığı görülür.
Servet-i Fünun Şairleri 1Tevfik Fikret 1867-1915 Servetifünûn Edebiyatının kurucusu şiir alanındaki en büyük temsilcisidir. Tanzimat sanatçılarının Batılılaşmayı bir amaç edinmesine rağmen geleneksel anlayışla yetişmeleri onların hem geleneği divan edebiyatı hem batılılaşmayı. Serveti Fünun edebiyatında roman hakkında fikir söylemek için bu dönemin başlıca romanlarına göz atmak gerekir.
1924 sonrasında Cumhuriyet döneminde edebi kimliğini devam ettirdi ve devrin milliyetçi yazar ve kadrolarını bünyesine çekti. şiirde konu ve şekil yönünden büyük yenilikler yapıldı. Recaizade Mahmut Ekrem 1895 sonunda Malûmat adlı dergide yazan Muallim Naci izleyicileriyle kafiyenin göz için mi kulak için mi olduğu tartışmasına girişmiş ve bu gazeteye karşı cevaplarının bir kısmı Servet-i Fünûn.
Ayrıca manzum hikâye örnekleri de verilmeye başlandı. 1876-1909 yıllarında Servet-i Fünûn dergisi etrafında toplanan sanatçıların batı edebiyatındakine benzer eserler meydana getirdikleri bir edebiyat hareketi olan Servet-i Fünûn hareketi bir şiir tartışmasından doğmuştur. Meşrutiyet sonrasında oldu.
Parnasizm ve sembolizmin etkisinin görüldüğü şiire resim ve müzik de girmiştir. Hep birden Servet-i Fünûn edebiyatı denen bir edebî çığır açtılar. Servet-i Fünun Şiiri İçerik Özellikleri Sanat için sanat ilkesi benimsenmiştir.
Servet-i Fünûn edebiyatı veya topluluğun kendini anarken kullandığı adıyla Edebiyat-ı Cedîde II. Doğanın dış tasviri renk biçim devinim resim musiki aşk hayal sanat için sanat yalnız Fikrette Servet i Fünun Topluluğu dağıldıktan sonra toplum için sanat başta gelir. Ekrem in Güzel olan.
Tanzimat edebiyatının ikinci dönem sanatçılarından RM. Sembolizmin edebiyatımızdaki ilk temsilcisidir. Dünya Savaşı sonrasında Ahmet İhsanın sağlık sorunlarının da etkisiyle dergi dört yıl yayımlanmadı.
Servet-i Fünûn şiiri çoğunlukla gerçeklerden kaçar hülyaya dalar. Hatta bir dönem Serveti Fünun geleneğine alaycı bir şekilde yeni edebiyatı cedide denilmiş. Servet-i Fünûn Türk edebiyatında 1860tan beri devam eden Doğu-Batı mücadelesinin kesin sonucunu Batı edebiyatının lehine olarak tayin eden sonuncu safhasıdır.
Bu dönemim en önemli özelliği eski ile yeninin kesin sınırlarla birbirinden ayrılması ve yeniye ait kaidelerin artık kabul edilmeye başlamasıdır. Servetifünun sanatçıları o dönemde kendini iyice hissettiren siyasî baskının da etkisiyle bu tür sosyal konular yerine koyu bir karamsarlığa ve melankoliye sapmışlardır. Şiirlerini Rübab ve Serveti Fünun isimli dergilerde yayımladı.
Ona göre şiirde anlam kapalı olmalıdır. Ömrü boyunca Sanat sanat içindir İlkesine bağlı kalmış eserlerinde sosyal konulara yer vermeyip bireysel konuları duygu ve düşünceleri işlemiştir. Siyasal ortamın da etkisi ile toplumsal konular ele alınmamıştır.
Servet-i Fünun şiirinin Fikretten sonra ikinci büyük şairidir. Mensur şiir örneklerine ilk kez bu donemde rastlanmaktadır. Dergi kısa zamanda gerek şekil gerek duyuş gerekse hayaller bakımından tamamıyla Batı tarzı şiirler hikâyeler romanlarla dolmaya başladı.
Servetifünun sanatçısı aşırı derecede şekil ve üslup endişesiyle şiirine başlar. 1928de Harf Devrimi gerçekleşince dergi Servet-i Fünûn-Uyanış. Serveti Fünun Döneminde Manzum Eserler Coşku ve Heyecanı Dile Getiren Metinler-Şiir Servet-i Fünûn döneminde.
Sembolizm ile parnasizmin etkisinde kalınmıştır. Edebiyatımızdaki ilk mensur şiir örnekleri Halit Ziya tarafından bu dönemde verildi. Bunun sonucunda mensur şiirler ortaya çıktı.
Servet-i Fünun Şiirleri Servet-i Fünun devrinde şiir fazlasıyla ön planda olmuştur. Serveti fünun dönemi şiirleri serveti fünun dönemi şiir anlay. Abdülhamid döneminde Servet-i Fünûn adlı derginin çevresinde toplanan sanatçıların Batı etkisinde geliştirdikleri bir edebiyat hareketidir.
Fecriati dağıldıktan sonra hiçbir akıma veya edebi topluluğa dahil olmadı. Servetİ fÜnun topluluĞu nasil oluŞtu. Sembolizm ve Parnasizmin etkilerinin görüldüğü şiire müzik ve resim de dahil olmuştur.
Şiirde beyit bütünlüğünü kırmış anlamın. Bunları ifade için yeni tamlamalar kullanıldı. Türk şiirine Fransız şiirinden birçok yeni hayaller getirildi.
Fakat bir süre sonra bundan vaz geçilmiştir. 1914 sonrasında üç yıl günlük gazete formatını aldı ve 914 sayı çıktı ve I. Edebiyatı Cedidenin en önemli romanlarından olan Mai ve Siyahta idealleri olan bir şairin iç dünyası ile birlikte orta halli bir Türk ailesinin hayatı etraflı olarak verilmektedir.
Servet-i Fünun edebiyatını hazırlayan nedenlerin başında Tanzimat edebiyatıyla başlayan eski-yeni tartışmalarında RMahmut Ekremin yeniyi savunanları bir araya getirme düşüncesi yatmaktadırBatılı kültür ve yaşayışı benimseyen sanatçılar Recaizadenin bu yönlendirmesine bağlı olarak Servet-i Fünun dergisi. Serveti Fünûn Dönemi nasıl oluşmuştur. Nesir alanında da eserler vermiştir.
Servet-i Fünun edebiyatı 1896 yılında başlamıştır.