Senin, 24 Mei 2021

Serveti Fünun Edebiyatı Dönemi öğretici Metinlerin Dil Ve Anlatım özellikleri

1860-1876 Sanat toplum içindir anlayışı vardır. Bu dönem hikâye ve romanında etkili olan iki edebî akım ise realizm ve natüralizmdir.


Anlatmaya Bagli Edebi Metinlerde Anlatim Teknikleri Teknik Edebiyat

Ölçü Batı edebiyatı olduğundan yeni kavramları ifade edebilmek için mevcut dili genişletmeye mecbur kaldılar.

Serveti fünun edebiyatı dönemi öğretici metinlerin dil ve anlatım özellikleri. Açıklamak bilgi vermek öğretmek amacıyla yazılır. SERVET-İ FÜNÛN DÖNEMİNDE ÖĞRETİCİ METİNLERİN GENEL ÖZELLİKLERİ 1 -Servet-i Fünûn dönemi öğretici metinlerinde bireysel ve edebi konular işlenmiştir. Tevfik Fikret 1867-1915 Serveti Fünun edebiyatının en önemli sanatçısıdır.

Bunda pek başarılı olunamamıştır Daha çok Fransız edebiyatını örnek almışlardır. Yalnız dönemin baskıcı İstibdad ortamı ve sanatçıların ruh hallerinin elverişli olmaması nedeniyle bu türlerden yalnızca hiciv-mizah türünde fazlaca bir eser yazılmamıştır. Serveti Fünun Edebiyatı Cedide Dönemi Öğretici Metinler Servet-i Fünûn Döneminde Öğretici Metinlerin Genel Özellikleri Türkçe Dil Bilgisi.

SERVET-İ FUNUN EDEBİYATINDA DİL VE ÜSLÛP. Dilde sadeleşmeyi benimsemişlerdir. Servet-i Fünuncular estetiğe önem verdikleri için dili zenginleştirmeye çalıştılar.

Servetifünun Döneminde Hikâye Tanzimat edebiyatı boyunca romanın gölgesinde kalan hikâye Servetifünun sanatçıları önem vermiş ve teknik yönü sağlam hikâyeler ortaya çıkarmıştır. Batı etkisindeki Türk edebiyatı nın çok kısa ama çok etkili bir dönemidir. Konuyla ilgili duygu ve düşünceler kısa ve kesin ifadelerle dile getirilir.

Tanzimat Dönemi Edebiyatı öğretici metinlerinde ikilik yani eski-yeni yerli-Batılı çatışması temada dilde Arapça Farsça kelime ve kavramlarla-yeni kavramlar ifade biçimlerinde varlığını hissettirmiştir. Servet-İ Fünûn Döneminde Öğretici Metinlerin Genel Özellikleri -Servet-i Fünûn dönemi öğretici metinlerinde bireysel ve edebi konular işlenmiştir. Romanlarda çarpık ilişkiler konu edinilmiştir.

Koyu bir Sanat için sanat anlayışı vardır. Servet-i Fünun Edebiyatı döneminde tiyatro ve gazetecilik sönük kalmıştır. Dil daha çok göndergesel işlevde kullanılır.

SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI EDEBİYAT-I CEDİDE 1895-1901 1 Servet-i Fünun Edebiyatı 1895-1901 yılları arasında yer alır. Eserlerde sosyal sorunlardan çok bireysel duyarlıklara yönelme görülür. Bu bakımdan bu edebiyata salon edebiyatı.

Bu yüzden duygu ve düşüncelerine eşlik edecek Arapça ve Farsça kelime ve tamlamaları kullanmaktan çekinmediler. SERVET-İ FÜNÛN EDEBİYATININ GENEL ÖZELLİKLERİ. Bu dönemde meydana getirilen eserler halka hitap etmekten uzaktır.

Servet-i Fünun döneminde öğretici metinlerin genel özellikleri şunlardır. Tanzimat dönemi iki başlıkta incelenir. Servet-i Fünun Edebiyatında şiir yazan şairleri.

Recaizade Mahmut Ekremin Galatasaray Lisesinden öğrencisidir. -Servet-i Fünûn öneminde edebi tenkit daha çok kendilerine yapılan eleştirilere cevap verme ve Serveti Fünun edebiyatının tanıtılması önlerinde yoğunlaşmıştır. Servet-i Fünun Edebiyatının Genel Özellikleri Maddeler Halinde.

Servet-i Fünun dönemi öğretici metinleri gezi yazısı eleştiri ve anı türünde yoğunlaşmıştır. Serveti Fünun Dönemi Öğretici Metinler Özellikleri Türleri Servet-i Fünun döneminde Batı edebiyat ı çok yakından izlendiği için Batıdan alınan türlerde olsun eskiden de var olan türlerde olsun teknik açıdan Batılı örneklerini aratmayacak öğretici metin örnekleri verilmiştir. Süslü ve sanatlı bir anlatım.

Bu devirde edebi eleştiri ya hiç gelişmemiş ya da pek az gelişmiştir. Recaizade onu Serveti Fünun dergisinin başına geirmiş ilk başlarda fenler dergisi iken daha sonra edebiyat dergisine dönüşmüştür. Günlük yaşantılar tarihî olaylar ve bilimsel gerçekler ele alınır.

Serveti Fünun edebiyatında şiir alanında en önemli sanatçıdır. Dönemin aydın kesimine hitap eder. Romanlarda İstanbulun aydın yaşamı saray ve konak hayatı işlenmiştir.

MEHEMT EMİN YURDAKUL 1869-1944. Servet-i Fünun döneminde tenkit eleştiri mektup gezi yazısı anı gibi hemen hemen her türde öğretici metinler yazılmıştır. Servet-i Fünuncular kendilerine Edebiyat-ı Cedideciler demekle birlikte bir araya geldikleri derginin adıyla edebiyat tarihimize geçerler.

Ağır kapalı ve sanatlı bir dil kullanmışlardır. Servet-i Fünûn dönemi öğretici metinlerinde bireysel ve edebi konular işlenmiştir. Romanda realizmden şiirde parnasizm ve sembolizmden etkilenmişlerdir.

Servet-i Fünun Edebiyatında Roman ve Hikaye. Edebiyat tarihi ve felsefe alanı da gelişmemiştir. 2 -Servet-i Fünûn öneminde edebi tenkit daha çok kendilerine yapılan eleştirilere cevap verme ve Serveti Fünun edebiyatının tanıtılması önlerinde yoğunlaşmıştır.

Servet-i Fünûn öneminde edebi tenkit daha çok kendilerine yapılan eleştirilere cevap verme ve Serveti Fünun edebiyatının tanıtılması önlerinde yoğunlaşmıştır. Servet-i Fünun şiirinde yalnız nazım şekillerini ve halk şiirinden de yalnız ölçüyü hece alan ve dili Türkçeleştirmek iddiasıyla yapay bir dil yaratan Mehmet Emin Türk edebiyatında Milliyetçilik akımının ilk temsilcisi sayılırŞiirlerinin tamamında sosyal sorunlara eğilen şairde bu nedenle didaktizm lirizme ağır basar. Hikayelerde halka yaklaşan dil romanlarda ağırlaşır ve halktan uzaklaşır.

Roman ve hikâyede olaylar ve kişiler tamamen İstanbula seçkin tabakaya aittir. Öğretici metinler toplum için toplumun anlayacağı bir dille yazılmıştır. Bireysel ve edebi konular işlenmiştir.

Bu dönemde Tanzimat dönemindeki öğretici metinler gibi sosyal siyasi konular değil. Romanlar mutlu başlar ayrılık ve ölümle biter.


Servet I Funun Edebiyati Kapsamli Konu Anlatimi Ders Sarayi


Metinlerin Siniflandirilmasi


0 komentar: