Minggu, 18 Juli 2021

Serveti Fünun Dönemi öğretici Metnin özellikleri

1 Hüzne ve hüzünlü manzaralara düşkünlük. Servet-i Fünun veya Edebiyat-ı Cedide devri Türk edebiyatında 1860tan beri devam eden Doğu-Batı mücadelesinin kesin sonucunu Batı edebiyatının lehine belirleyen aşamadır.


Ogretici Metinler Konu Anlatim Sunusu 9 Sinif Edebiyat Ogretici Metinler Slayti 2019 2020

Batı etkisindeki Türk edebiyatı nın çok kısa ama çok etkili bir dönemidir.

Serveti fünun dönemi öğretici metnin özellikleri. Bireysel ve edebi konular işlenmiştir. SERVET-İ FÜNUN DÖNEMİ ÖĞRERTİCİ METİNLER GENEL ÖZELLİKLERİ TENKİT -Servet-i Fünûn dönemi öğretici metinlerinde bireysel ve edebi konular işlenmiştir. Dönemin aydın kesimine hitap eder.

Bu dönemde Tanzimat dönemindeki öğretici metinler gibi sosyal siyasi konular değil. Servet-i Fünun dönemi öğretici metinleri gezi. Oluşturulan ürünler halkın sorunlarından uzaktır.

Servet-i Fünun dönemi 1860 senesinden itibaren Türk edebiyatında devam eden Doğu-Batı savaşının net sonucunu belirleyen bir aşamadır. Servet-İ Fünûn Döneminde Öğretici Metinlerin Genel Özellikleri. 2 Gerçeklerden kaçma hayale ve tabiata sığınma.

Servet-i Fünun dönemi edebiyatının genel özellikleri şunlardır. Hüseyin Cahit Yalçın Cenap Şahabettin Halit Ziya Uşaklıgil Ahmet Şuayp Hüseyin Suat Yalçın öğretici metin alanında eser verin sanatçılardır. 3 Sanat sanat içindir görüşüne sıkı sıkıya bağlı kalarak memleket meselelerine çoğu zaman yabancı bir tavır alma.

-Servet-i Fünûn öneminde edebi tenkit daha çok kendilerine yapılan eleştirilere cevap verme ve Serveti Fünun. Servet-i Fünun Edebiyatı döneminde öğretici metinlerin genel özellikleri şunlardır. SERVET-İ FÜNÛN SANATÇILARININ EN BELİRGİN ORTAK ÖZELLİKLERİ.

Fransızcayı iyi bilirler ve Fransız edebiyatını yakından tanımışlardır. -Servet-i Fünûn dönemi öğretici metinlerinde bireysel ve edebi konular işlenmiştir-Servet-i Fünûn öneminde edebi tenkit daha çok kendilerine yapılan eleştirilere cevap verme ve Serveti Fünun edebiyatının tanıtılması önlerinde yoğunlaşmıştır-Dil ağırdır. Bu dönemde meydana getirilen eserler halka hitap etmekten uzaktır.

- Edebi geleneğin kurulması ve yazarların dergi etrafında toplanması Recaizade Mahmut Ekremin sayesinde olmuştur. Gerçekten yoğun ve dinamik çalışmalarla geçen bu kısa dönem sonunda Türk edebiyatı gerek anlayış gerek içerik gerekse teknik bakımdan tamamıyla Batılı bir nitelik kazanmıştır. Bu gelenek Tevfik ve Ziya Mektebi olarak da adlandırılır.

Türk edebiyatı oldukça yoğun bir şekilde geçmiş olan bu kısa dönemin sonunda gerek içerik gerek anlayış gerekse teknik açıdan tamamı ile Batılı bir kaliteye sahip olmuştur. Servet-i Fünun dönemi öğretici metinleri gezi yazısı eleştiri ve anı türünde yoğunlaşmıştır. Sanat için sanat ilkesine bağlıdırlar.

Servet-i Funun Edebiyat-ı Cedide Topluluğu nun sanat ve edebiyat anlayışı ortak birtakım özellikler gösterir. Çünkü öğretici metindeki ifadeler bilgi. -Servet-i Fünûn öneminde edebi tenkit daha çok kendilerine yapılan eleştirilere cevap verme ve Serveti Fünun edebiyatının tanıtılması önlerinde yoğunlaşmıştır.

Bu bakımdan bu edebiyata salon edebiyatı. Servet-i Fünun döneminde öğretici metinlerin genel özellikleri şunlardır. Beyitin cümle üzerindeki egemenliğine son verirler.

-Servet-i Fünûn dönemi öğretici metinlerinde bireysel ve edebi konular işlenmiştir. Servet-i Fünun Edebiyatının Genel Özellikleri Maddeler Halinde. Servet-i Fünun Dönemi Öğretici Metinlerin Genel Özellikleri- Edebi metinlerde olduğu gibi dil ağırdır.

Bu dönemde Tanzimat dönemindeki öğretici metinler gibi sosyal siyasi konular değil. Servet-i Fünûn öneminde edebi tenkit daha çok kendilerine yapılan eleştirilere cevap verme ve Serveti Fünun edebiyatının tanıtılması önlerinde yoğunlaşmıştır. Servet-i Fünûn dönemi öğretici metinler edebî tenkit anı türünde yoğunlaşır.

Gezi yazısı mizah hiciv ve fıkra türünde de eserler verilmiştir. Servet-i Fünun Dönemi öğretici metinleri dil ve anlatım bakımından Arapça ve Farsça sözcüklerle örülü halkın anlamasının zor olduğu süslü ve sanatlı bir niteliğe sahiptir. Bunları maddeler hâlinde şöyle sıralayabiliriz.

Bireysel ve edebi konular işlenmiştir. - Servet-i Fünun sanatçıları iyi bir eğitim almışlardır. Fakat aynı sanat zevkine sahip olmalarına rağmen bu zevki aksettirişleri farklıdır.

Kuşak şair ve yazarlarının edebiyatı toplumu eğitme ve bilinçlendirme aracı olarak görmelerine. Servet-i Fünûncuların düzenli tahsil görmeleri okudukları Avrupai mekteplerde Avrupalı edipleri yakından öğrenmeleri ve hemen hemen hepsinin orta tabaka ailelerden gelmeleri onlarda ortak bir sanat zevkinin doğmasına yol açmıştır. Ancak dil şiire göre daha somuttur.

Serveti Fünun Edebiyat-ı Cedide Dönemi Edebiyatının Genel Özellikleri. Servet-i Fünûn dönemi öğretici metinlerinde bireysel ve edebi konular işlenmiştir. Dile Arapça Farsça kelimelerle yeni söyleyişler getirmişler metinlerde uzun betimlemeler yapmışlardır- Metinler yazılırken belli bir metot ve plan izlenmiştir.

Cümlenin dize ya da beyitte tamamlanması kuralını yıkmışlar ve cümleyi özgürlüğüne kavuşturmuşlardır.


Ogretici Metinler Bilgi Ve Haber Vermek Ikna Etmek Kanila By Sultan Yavuz On Prezi Next


Metinlerin Siniflandirmasi Ppt Indir


0 komentar: